IDA MARIE KVIST BLIVER NY U16-CHEFTRÆNER I KOLDING IF

Kolding IF fortsætter satsningen på talentudvikling på pigeakademiet og har nu udpeget Ida Maria Kvist som ny U16-cheftræner.

Ida Maria Kvist kom til klubben i vinter og har siden sin ankomst været tilknyttet som både transition- og assistenttræner for A-Liga. Her har hun arbejdet tæt med spillerne i overgangen mellem ungdoms- og seniorniveau samt bidraget til den daglige træningskvalitet i A-Liga.

Med den nye rolle som U16-cheftræner får hun nu et endnu større ansvar i klubbens talentarbejde på pigeakademiet, hvor fokus er på at udvikle både spillere og mennesker i en vigtig fase af deres fodbolduddannelse.

Akademichef Anja Skytte ser frem til at Ida skal stå i spidsen for U16 Liga-holdet:

”Ida har gennem det sidste halve år været assistent- og transitionstræner på vores A-liga hold. Her har hun opbygget værdifuld erfaring og styrket sine kompetencer markant. Siden sin start i klubben har hun gennemgået en positiv og kontinuerlig udvikling.

Ida er en engageret træner med stærke kompetencer inden for relationsarbejde, hvilket kommer tydeligt til udtryk i hendes arbejde med de unge spillere.

Vi ser frem til, at Ida tager skridtet videre som cheftræner for vores U16 Liga hold, og vi er overbeviste om, at hun vil skabe udvikling for både holdet og den enkelte spiller.”

For Ida Maria Kvist er udnævnelsen både en anerkendelse og en mulighed for at tage næste skridt i sin trænerkarriere:

”Jeg har været rigtig glad for min rolle som assistent- og transitionstræner omkring A-liga. Med cheftrænerrollen på U16 kommer mere ansvar, og giver mig mulighed for at arbejde endnu mere med min egen udvikling som fodboldtræner. Mest af alt glæder jeg mig til at lære pigerne at kende og arbejde med deres udvikling.”

Med udnævnelsen fortsætter Kolding IF sit fokus på at styrke trænermiljøet omkring pigeakademiet og sikre en rød tråd i udviklingen fra de yngste årgange og op mod seniorfodbold.