Fodboldglæden lever videre på oldboysholdet, hvor målet er dm

En fælles lyst til at skabe flere minder med fodbolden fik en gruppe Kolding IF’ere til at starte oldboysholdet op. På onsdag kan endnu et minde skabes, når holdet spiller på Metropolis Arena kokken 19:30. Målsætningen med at starte oldboysholdet op er at vinde DM, og det er der stadig mulighed for.

En stor gruppe tidligere Kolding IF-spillere med sammenlagt flere tusinde kampe på både elite- og amatørniveau har valgt at genoplive oldboysholdet i klubben. Initiativet kommer fra en fælles lyst til at samles igen – ikke kun som tidligere holdkammerater, men som venner, der deler en stor kærlighed til spillet og fællesskabet.

”Mange af os har haft vores største og bedste fodboldoplevelser i Kolding IF, hvor publikum på Autocentralen Park har heppet på os, og nu er tiden kommet til at skabe nye minder på banen,” siger André Jacquet Jepsen, der selv har spillet en masse kampe på både elite- og amatørplan i klubben.

Det er en fantastisk måde at holde sig aktiv, pleje gamle venskaber og fortsat repræsentere de værdier, som Kolding IF står for. For oldboysholdet handler om mere end bare fodbold – det handler om at kunne genfinde den samhørighed, vi havde som yngre, og at fortsætte med at støtte hinanden både på og udenfor banen.

”For os alle sammen har fodbolden altid været en vigtig del af vores liv, og det at vende tilbage til klubben, hvor vi har så mange gode minder, skaber en helt særlig følelse,” fortæller André.

Man mærker som oldboysspiller stadig konkurrencementaliteten og lysten til at vinde, men samtidig er det sociale aspekt og sammenholdet det, der virkelig står stærkt. Det er et miljø, hvor der både er plads til drillerier, grin og til at presse hinanden.

Efter en fantastisk sæson er oldboysholdet nu ubesejret gennem den bedste pulje i regionen, alle kampe er vundne. Med kun én kamp tilbage på onsdag d. 9/10 kl. 19:30 på Metropolis Arena, kan vi se tilbage på en række imponerende præstationer, hvor vi har vist styrke, sammenhold og vilje til at vinde.

Kom og støt holdet til at opnå deres mål om at vinde DM, når de møder Taulov/Skærbæk IF onsdag klokken 19:30 på Metropolis Arena.