Hvorfor være frivillig?

Klubbens frivillige er dem, som får Kolding IF’s hjerte til at banke.
Uden frivillige ville det ikke være nært så sjovt at være med til kampe eller være omkring klubben. Hver eneste frivillig har enorm betydning for driften og er med til at sikre, at klubben stadig er godt kørende ved næste solopgang.

Kolding IF er særdeles privilegeret i forhold til at få engageret og kompetent hjælp fra et væld af frivillige. De er uvurderlige for vores daglige drift og arrangementsafvikling.

Mød de frivillige

Vi mangler dig

Da Kolding IF er i en konstant udvikling, og der tilføjes mange nye tiltag, søger vi derfor altid frivillige, der vil være med til at skabe rammerne og kulturen omkring klubben.

Det kræver mange hænder, når der er fodbold på Autocentralen Park. Kolding IF søger derfor frivillige, som vil være med i et fællesskab og være med til at gøre besøget på stadion til en positiv oplevelse hver gang, uanset resultatet på måltavlen.

Det er en bred vifte af forskellige opgaver, der skal løses. Alt lige fra opsætning af reklamebanner, modtagelse af udeholdet, modtagelse af dommere, salg i boderne, salg af øl og vand, billetkontrol, hjælp med betjening i VIP-loungerne, samt ved diverse boder på stadion.

Ikke nok med at du er med til at holde liv i klubben, kommer du også i et stort, dygtigt og engageret netværk, som står klar til at hjælpe dig eller bare give dig en hyggelig stund med godt, socialt samvær.

Vi tilbyder også en lang række fordele til vores frivillige. Du får bl.a:
– Gratis adgang til ALLE kampe
– Rabat på mad, drikke og merchandise
– Invitation til klubbens årlige julefrokost

Vigtigst af alt, så bliver du en del af et stærkt fællesskab.

Hvad kan man lave som frivillig?

Vagt

Som frivillig vagt til Kolding IFs kampe er du med til at skabe tryghed for alle og enhver på Autocentralen Park.
Du står også for at give tilskuerne en bedre oplevelse, hvis de står og mangler hjælp.
Du kommer ind i et godt netværk med socialt sammenværd, en betalt vagtuddannelse, du får forplejning til kampe og mulighed for at komme med som vagt til udebanekampe.

Boder/Service

Vi har boder, både ved Autocentralen Park og Metropolis Arena, og disse skal selvfølgelig bemandes.
Her bliver der både solgt drikkevarer, madvarer, slik og merchandise. Dette gælder både før, under og efter kampe, både for førsteholdskampe, ungdomskampe m.m.
Det kan også forekomme, at der er folk fra pressen eller TV, som skal have tilbudt og leveret forplejning.

VIP

Vil du være med til at servicere vores VIP-gæster, bestående af vores samarbejdspartnere og sponsorer?
Du kommer til at stå og skænke øl og servere mad til erhvervsnetværket med et smil på læben og er med til at give dem en god oplevelse på Autocentralen Park.

Klargøring og oprydning

Kampe kræver en masse klargøring og forberedelse over alle fronter.
Der skal gøres rent over hele stadion, der skal dækkes borde til VIP-gæsterne, der er skilte som skal sættes klar på banen til kamp, Kolding IF Kid’s Corner skal gøres klar, og meget mere. Naturligvis skal der efter kampe også ryddes op, og mange af de ting, som blev stillet klar, skal stilles på plads igen.

Køkken

I køkkenet er der også et stort ansvar, hvor deres skal klargøres og serveres mad til VIP-gæster, ansatte og spillere. Der er også brug for folk, som kan servere, stille op, gøre rent og vaske op løbende.

Multimedier

Eksponering er vigtigt for klubben, og derfor kan der altid bruges en ekstra hånd blandt klubbens forskellige medier, heriblandt til håndtering af sociale medier, fotografering, hjemmeside og video.

Kid’s Corner

Kolding IFs Kids Corner er et initiativ, så forældre kan tage deres børn med på stadion og give dem en sjov og hyggelig stund.
Her skal vi også bruge folk, som kan stå og holde øje med børnene og bidrage til deres tryghed og sikkerhed, samt stå og servere popcorn til dem.

Har du lysten til at være frivillig?