Asker Beck binder sin fremtid til Kolding IF

Vi er stolte af at kunne fortælle at vi er blevet enige med Asker Beck om en kontraktforlængelse, så aftalen nu er gældende frem til sommeren 2027. Forlængelsen er muliggjort i samarbejde med Video Guard, som bliver personlig sponsor for Asker Beck

Det 20-årige midtbanetalent kom til Kolding i januarvinduet sidste år, og har siden sin ankomst imponeret i sine 38 kampe for klubben med finurlige driblinger og stor arbejdsmoral.

“Asker er en super seriøs og ydmyg dreng, som har rykket sig meget det seneste år i Kolding IF. Han har hurtigt vænnet sig til NordicBet Liga og lavet et super fint impact på vores hold. Der er så meget at gå på, og selvom det er en længere aftale, er der ingen her, hverken Asker eller os, der hviler på laurbærrene. Vi skal fremad og blive bedre træning for træning og kamp for kamp,” siger cheftræner Kristoffer Wichmann og uddyber:

“Jeg har kæmpe forventninger til, at Asker viser endnu mere af sig selv, for han er en voldsom spiller. Asker passer super godt ind, og jeg er glad for, han ser os som det helt rigtige sted.”

Asker kom til Kolding IF fra AGF, hvor han har fået sin fodboldopvækst og tilmed fire kampe for superligaholdet. Erfaringen med fodbold på højeste hylde har været tydelig i denne sæson, hvor den unge mand blandt andet har bidraget med scoringer mod begge Superliga-nedrykkere samt FC Nordsjælland i Pokalen.

Den unge midtbanespiller glæder sig over at have underskrevet en forlængelse med Kolding IF.

“Jeg er utroligt glad og stolt over, at en så stor og ambitiøs klub gerne vil forlænge med mig. Jeg elsker min hverdag i klubben. Jeg er sammen med ambitiøse mennesker hver dag, der gerne vil udvikle sig og blive bedre, og det vil jeg også gerne selv. Jeg ser derfor Kolding som et klasse sted for mig til at blive en bedre fodboldspiller, og derudover vil jeg rigtig gerne være en del af klubbens gode udvikling og hjælpe klubben med at nå endnu større højder,” siger Asker Beck

Den nye aftale med Asker Beck gælder frem til 30. juni i 2027.

Der skal lyde en kæmpestor tak til Michael Jørgensen fra Video Guard, for at hjælpe med at muliggøre forlængelsen