JONAS ILLUM BLIVER TALENTCHEF FOR AKADEMIET

Kolding IF styrker strukturen og setuppet omkring vores akademier med ansættelse af en fælles Talentchef for drenge- og pigeakademierne, der kommer til få ansvaret for det administrative og økonomiske. Vi kan med glæde offentliggøre, at vi til denne stilling har ansat Jonas Illum.

Jonas indtræder dermed i Akademiets ledelse, som også tæller en Head of Coaching for hvert akademi samt en UU-træner på drengesiden.

Jonas Illum startede i januar 2023 som cheftræner for U15, hvor der efter et halvt år hos U15 kom muligheden for at blive U13 cheftræner. Da Jonas i forvejen havde en del erfaring med U13, valgte han at fortsætte i den retning. Da muligheden for at blive talentchef bød sig, følte han sig klar:

-Siden jeg kom til klubben i januar 2023, har jeg udviklet mig rigtig meget både personligt og fagligt. Det er et resultat af det udviklende miljø der er i klubben, samt den store sparring jeg har fået på og udenfor banen. Derfor har jeg følt mig klar til at tage dette store skridt. Siger Jonas Illum og fortsætter:

-Jeg er enormt glad for at klubben har givet mig denne mulighed især min unge alder taget i betragtning. Jeg glæder mig helt vildt til at komme i gang med alle de nye opgaver, samt det store ansvar der hører til stillingen, Afslutter Jonas Illum

Teknisk Chef, Frederik Lund er heller ikke i tvivl om at denne beslutning er den rette:

-Jonas er ung, energisk og vanvittigt dedikeret, han har været i klubben i 1,5 år, så vi ved hvad han kan. Han har løftet enhver opgave langt over forventningerne. Blandt andet stod han for akademiets rejse til Tyrkiet, som forløb helt perfekt.” Siger Frederik Lund, og fortsætter:

-Han passer perfekt ift. Klubbens strategi, og vores ambitioner med at skrue op for ledelsesstrukturen i drenge og -pigeakademiet. Vi har som strategisk indsatsområde at arbejde med One Club mentality, hvorfor det er naturligt, igen, at få en samlende Talentchef på tværs af pige- og drenge akademiet. Jeg er slet ikke i tvivl om at, Jonas kommer til at løfte denne her opgave med samme dedikation som han har gjort med alle andre opgaver han har fået det sidste 1,5 år, afslutter Frederik Lund

Jonas starter som talentchef, for både drenge og -pigeakademiet, efter sommerferien, og stopper derfor også som træner når U13 går på ferie.