Kasper Johannessen indtræder i trænerteamet på U13 som cheftræner

Som cheftræner for vores kommende U13 (årgang 2012) og til at flankere det bestående trænerteam af Morten Knudsen og Simon Krogh er ansat Kasper Johannessen. Dermed er sikret et stærkt trænerteam til at bringe det nyeste hold ind i Akademiet.

Kasper Johannesen på 26 år er en ægte Kolding-dreng, der som spiller har prøvet at gå vejen fra U12 til seniortruppen i Kolding IF. Derudover har han bestridt en række trænerjobs som assistent i klubben, bl.a. på U19 og senest på vores U14.

Om sin nye roller udtaler Kasper Johannessen:

-Der har været en gensidig interesse fra begge parters side for at indgå et samarbejde. Jeg er meget taknemlig over at det kunne lykkes, og den tillid klubben har vist mig, siger Kasper Johannessen, og fortsætter:

-Mine ambitioner er at bidrage til at danne et træningsmiljø og en kultur i vores klub, som gør at vores akademispillere har de bedste forudsætninger for at udvikle sig. Jeg tror på, at jeg kan bidrage hertil ved at bringe det tydelige KIF-DNA, som jeg har tilegnet mig efter mange år i klubben, afslutter Kasper Johannessen

Klubbens Ungdomsudviklingstræner Simon Fink er også meget glad for at få Kasper tilknyttet i rollen omkring U13:

-Vi ser et stort potentiale i Kasper som cheftræner, og i hans erfaring med ledelse fra hans civile arbejde, så er vi overbeviste om, at han kommer til at passe helt rigtigt ind som cheftræner for vores U13 drenge. Kasper har været en del af Kolding IF på flere områder, først som spiller og senest som assistenttræner. Derfor har han et stort kendskab til klubben og dens retning, Siger Simon Fink, og fortsætter:

-Kasper er en ung træner med en erfaring som spiller, og dette er noget som han helt sikkert kan bidrage med til klubben. Han er målrettet og seriøs i sin opgave, og dette er noget vi som klub prioriterer højt. Vi ved, at Kasper kommer med den helt rigtige passion, og dette har vi set gang på gang, når han er på banen. Kasper er også dygtig til at gå individuelt på spillerne, hvilket er en god egenskab som træner, afslutter Simon Fink.