KASPER KJÆRSGAARD BLIVER HEAD OF COACHING PÅ PIGESIDEN

Kasper Mayland Kjærsgaard blev pr. 1.1. 2024 ansat som U16 Liga træner men får allerede pr. 1.7. ny rolle i Kolding IF, når han bliver Head of Coaching på pigesiden.
Teknisk chef Frederik Lund ser Kasper, som en gevinst for Kolding IF:
– Kasper startede i januar og vi har været ekstremt glade for ham. Han er en ung og talentfuld mand, som har stor dedikation til rollen og klubben. Vi er trygge ved at han skal løfte vores pigeakademi til den næste hylde, i et tæt samarbejde med manager Allan Drost og talentchef Jonas Illum, og fortsat arbejde sammen med akademiet og skabe nogle gode synergier på tværs af hele akademiet.

Kasper ser også frem til sin nye rolle:
– Jeg glæder mig til at overtage rollen, som Head of Coaching på Pigeakademiet. Jeg har, siden jeg er kommet til, fået et rigtig godt indtryk af klubben, som har en ambitiøs plan af pigefodbolden og gerne vil vores akademispillere. Det er afgørende for mig, at vi i klubben tror på vores akademispillere og at vores Kvindeligahold primært skal bestå af lokalt forankrede spillere fra eget akademi. Akademitrænerne laver et godt arbejde på akademiet og uddanner mange spillere til næste niveau og det gode arbejde skal fortsætte og videreudvikles, så vi også følger og bidrager til udviklingen af pige/kvindefodbold i Danmark.