KOLDING IF HENTER OFFENSIVT ÉS I SUPERLIGAEN

Den Ghanesiske offensivspiller Ernest Agyiri er skolet i både Right To Dream akademiet og Manchester City. Han kommer nu til Kolding IF fra Superliga-klubben Randers FC, på en lejeaftale.

Han har scoret 36 mål og leveret 33 assists i sin karriere fra sin position som kantspiller og har stor international erfaring fra både England, Belgien, Norge, Cypern, samt Estland, hvor han var topscorer inden han forlod landet til fordel for Danmark.

Agyiri er en spiller som fodboldchef, Niklas Nürnberg, mener har mange kvaliteter:

– ⁠Ernest er en spiller som har mange af de kvaliteter vi efterspørger. Han er hurtig, løbestærk og udfordrende, og så har han også kreativitet på den sidste tredjedel og et blik for spillet der gør, at han ikke bare kan gøre sig selv farlig, men også sætte andre op, siger Niklas og tror på at Ernest kommer til at passe ind:

– ⁠Han har gjort en fin figur i Randers, uden dog at få det endelige gennembrud i Superligaen, og vi tror, at han ved at komme ind i vores system og spillestil kan blive bragt i de positioner, hvor vi tror han kan få sine kvaliteter bedst i spil, og kan blive en afgørende spiller for os der for alvor slår sit navn fast i dansk fodbold, slutter Niklas af.

Ernest har gjort sit forarbejde og forhørt sig ved sin tidligere og kommende holdkammerat:
– Jeg er virkelig glad for at have sluttet mig til Kolding. Det er en fantastisk klub, og efter at have lavet noget research og hørt fra Villads (Westh), vidste jeg, at det var det rigtige valg for mig. Jeg ser frem til at spille foran fansene, score mål og vise mine evner på banen, siger Agyiri om sin aftale med Kolding IF

Ernest har første arbejdsdag i klubben onsdag d. 4. september