KOLDING IF HENTER STÆRK NEW ZEALÆNDER

Ava Collins har senest spillet for St. John’s Red Storm i New York og det newzealandske landshold og nu skal hun tørne ud for Kolding IF.

Den 22-årige fodboldspiller har allerede et imponerende CV. Hun spillede for det New Zealandske U20 landshold og vandt i 2019 OFC U-19 Kvinders mesterskab på Cookøerne, hvilket kvalificerede dem til U20 VM i 2021, som dog blev aflyst pga. Corona. I kvalifikationen scorede hun 6 mål i de 4 kampe hun spillede. Derudover fik hun din debut for det newzealandske A-landsholds da de spillede mod Canada i oktober 2021.

Allan Drost glæder sig over at Kolding IF har kunne tiltrække det udenlandske talent:
Ava er en spiller som jeg har fulgt igennem et stykke tid og da der viste sig en mulighed for at knytte Ava til truppen, var jeg ikke i tvivl om at det var en mulighed vi skulle gå efter. Med sin fart og gode 1v1 kompetencer kan hun begå sig på alle de 3 forreste positioner og vil være en udfordring for alle forsvar i ligaen – noget hun også allerede har bevist for såvel det New Zealandske U20- landshold som for A-landsholdet, hvortil hun allerede har fået sin første udtagelse. Hun har desuden en pæn mængde rutine fra Universitetsfodbold i USA, hvorfra hun også forventeligt kan være med til at vise vejen for nogle af de mange lidt yngre spillere i vores trup. Jeg glæder mig derfor rigtig meget over at det er lykkes at knytte Ava til klubben og glæder mig til samarbejdet, fortæller Allan Drost.

Hovedpersonen selv, er også spændt på de nye udfordringer der venter hende i Kolding IF:
– Jeg er utrolig spændt på at blive en del af Kolding IF. Klubben har så mange fantastiske mennesker, der arbejder omkring sig, hvilket gør det til et fantastisk behageligt miljø at være en del af. Pigerne har alle været så imødekommende og hjælpsomme med at finde mig til rette, så jeg kan ikke vente med at komme i gang med denne sæson, kom så Kolding!