KOLDING IF HENTER UNG FORSVARSPROFIL

Vi har hentet den 20-årige forsvarsspiller Jakob Vadstrup fra FC Helsingør.

Trods sin unge alder, har Jakob allerede opnået 33 kampe for deres NordicBet Liga-mandskab.
Udover det har han blandt andet spillet for den italienske storklub, Fiorentina, hvor han var med til at vinde pokalen med deres U19-hold.

Jakobs åbenlyse potentiale imponerer vores Fodboldchef, Niklas Nürnberg:

– Jakob har en rigtig interessant pakke og uden tvivl et uudnyttet potentiale, som vi er spændte på at arbejde med. Jakob har søgt et stærkt udviklings- og træningsmiljø, hvor han i det rette tempo og med den rette vejledning kan tage de udviklingsskridt, som hans talent indeholder, siger Niklas Nürnberg og fortsætter med at have fokus på Jakobs egenskaber:

– Vi synes selvfølgelig, at Jakobs fodboldmæssige egenskaber er attraktive: hans størrelse, hans gode venstreben og hans spilintelligens. Men vi synes i høj grad også, at hans mentalitet og personlighed er attraktive, og jeg er meget tryg ved, at han kommer til at passe godt ind i den sultne og ambitiøse gruppe af spillere, vi har, afslutter Niklas Nürnberg.

Jakob har også fået et godt indtryk af Kolding IF:

– Jeg er meget glad og taknemmelig for muligheden for at komme til Kolding IF. Jeg har haft nogle virkelig gode samtaler med det sportslige team, som har givet mig et fremragende indtryk af klubben og dens værdier, siger Jakob Vadstrup og lægger vægt på, at han glæder sig til at udvikle sig:

-Jeg ser frem til at bidrage til klubbens positive udvikling i en forhåbentlig succesrig sæson. Samtidig ser jeg frem til rig mulighed for at udvikle mig individuelt og indgå i et så velfungerende team og træningsmiljø, afslutter Jakob Vadstrup

Jakob Vadstrup havde første arbejdsdag i klubben i går, d. 24. juni