KOLDING IF OPRUSTER PÅ BØRNE- OG UNGDOMSFODBOLDEN

Vi har i sidste uge underskrevet en aftale med en ny Børne- og Ungdomsudviklingstræner, som starter i morgen, den 1. oktober.

Det er en rolle vi har skulle besætte efter Simon Fink er blevet U17 cheftræner.

Til rollen har vi ansat Alexander Nielsen. Han skifter til Kolding IF fra Næsby B, og vores Head of Coaching hos pigerne Kasper Mayland har arbejdet sammen med Alexander i sin tid i Næsby og har derfor et indgående kendskab til Alexanders kvaliteter.

I Alexander har vi fundet et godt menneske med nogle gode værdier, som vi har stor tro på, vil vokse sig dygtigt ind i rollen.
Det er en rolle, som kræver et bredt kompetencesæt, da det både en den overordnede ansvarlige for afdelingslederne i Børneafdelingen, Talentcenteransvarlig og daglig sparringspartner for trænerne på U12-U14. Så det kræver både nogle menneskelige, administrative og sportslige kompetencer, samt evnen til at lægge det rette fokus på forskellige områder. Nogle kompetencer jeg har forventning til, at Alexander vil løse godt med sin sportslige, menneskelige og uddannelsesmæssige baggrund, siger Head Of Coaching for drengeakademiet, Esben Jensen.

Hovedpersonen selv, Alexander Nielsen, brænder for talentudvikling:
Jeg er glad for min aftale med Kolding IF som børne- og ungdomsudviklingstræner, fordi jeg brænder for talentudvikling og det giver Kolding IF mig mulighed at fordybe mig 100 procent i. Kolding IF er en stor klub, og jeg ønskede at prøve mig selv af på en højere hylde, hvilket betød at beslutningen om at skrive under på kontraktudspillet fra Kolding IF ikke var særlig svær. Jeg håber jeg kan bidrage med min erfaring fra det fynske fodbold-liv de seneste 6 år, samt min kandidatgrad i Idræt. Jeg glæder mig til at starte mit arbejde op i klubben og ser frem til at videreføre og bidrage til det stærke arbejde både børneafdelingen og ungdomsafdelingen allerede har lagt for dagen, siger Alexander om sit nye job

Vi har været gennem en grundig ansættelsesproces af Alexander og han bliver ansat på fuldtid Han bliver overordnet leder af Børneafdelingen og skal fungere som tæt sparringspartner for de to afdelingsledere i form af Thomas Olander og Simon Olsen. Herunder får han ansvaret for Talentcentret, hvilket frigør Olander endnu mere til rollen omkring U9-U11.

Han bliver i rollen som UU, daglig operativ leder for U12-U14.