KOLDING IFS STØRSTE SALG NOGENSINDE: PAUL NGONGO SÆLGES TIL NORGE

Med omgående virkning har Kolding IF solgt Paul Ngongo, og dermed er klubbens største salg nogensinde en realitet. Paul skifter Autocentralen Park ud med Color Line Stadion hos norske Aalesund Fotballklub.

24-årige Ngongo har været i klubben siden sommeren 2021, hvor han kom til fra BK Frem. Siden har han været en populær skikkelse både på og udenfor banen i Kolding, og i alt blev det til 87 kampe og 27 mål i den hvide trøje.

Fodboldchef i Kolding IF, Niklas Nürnberg, er også klar over, at det er en populær spiller klubben i dag tager afsked med:

– Det er en meget vemodig dag fordi, at vi siger farvel til en spiller der i godt 3 år har været en fremragende ambassadør for Kolding IF og klubbens værdier, og som har betydet meget for mange mennesker i og omkring klubben. Paul kom til som et ubeskrevet blad på et enormt svært tidspunkt for klubben, og fra dag 1 gik han ind og bidrog med hans kæmpe engagement og positive sind, som smittede positivt af på menneskerne omkring ham, og derfor fik han også helt fortjent hvervet som viceanfører efter kun 5 måneder i klubben, på trods af at han var 21 år og uprøvet, siger Nürnberg og hylder samtidig den udvikling Paul har gået igennem i Kolding IF, og han glæder sig til skabe flere gode historier. Niklas fortæller:

Paul er et fantastisk eksempel på det vi gerne vil stå for i klubben og det sted vi forsøger at skabe. Et sted, hvor de spillere der ikke nødvendigvis er gået den lineære vej i talentudviklingen og som er blevet oversete i systemet, kan komme hertil og med den rette indstilling og personlighed, kan få bygget en flot karriere op og nå ud over grænserne. Den udvikling han har taget her, må virkelig stå som inspiration for mange andre. At miste Paul er selvfølgelig et stort tab, men samtidig har truppen har aldrig haft mere potentiale og konkurrence om pladserne end den har nu, så vi er meget trygge omkring udviklingen, slutter Niklas af.

Det var også en tydeligt rørt Paul Ngongo umiddelbart efter skiftet blev til en realitet:

Kære Kolding.. Tusind tak for 3 fantastiske og lærerige år, fyldt med op- og nedture.
Så snart jeg kom til klubben blev jeg straks forelsket i den på grund af de mennesker i og omkring klubben. Jeres store kærlighed til klubben og byen smittede af på mig, og i tog mig ind som en af jeres med det samme. Jeg er blevet rigere på gode bekendtskaber og dejlige minder, og især klubbens fans skal have verdens største tak for altid at støtte op om mig, siger Ngongo, og sender samtidig en tak til sine nu tidligere kollegaer:

– Til sidst skal der lyde et kæmpe tak til alle trænere, spillere, holdledere, fysioterapeuter mf. I har gjort det sjovt og spændende at møde ind hver dag – selv på de lidt ekstra svære dage. Tak for alt og på gensyn, slutter Paul af.

Hele Kolding IF ønsker at takke Paul Ngongo for dansen – og ønsker ham held og lykke i fremtiden.

Såfremt pressen har yderligere spørgsmål til transferen, så kan disse rettes til Fodboldchef, Niklas Nürnberg på +45 53 65 39 61 eller nn@kolding-if.dk