Lucas Weimar bliver ny U14 træner

Lucas Weimar tiltræder som cheftræner på U14 efter sommerferien (årgang 2011). Lucas har tidligere været træner for U12, U13 og U14 i Fredericia fF. Herefter tog han et skridt mod det elitære fodboldmiljø, idet han blev U15 cheftræner for FC Fredericia.

Særligt Lucas’ passion for fodbolden imponerer ungdomsudviklingstræneren:

– Lucas er en ung træner med en kæmpe passion for fodbold. Hans store passion har gjort ham interessant for os. Vi har haft en god dialog med Lucas i en periode, og i vores samtaler er vi blevet overbevist om, at Lucas er den helt rigtige træner for os, siger Simon Fink og fortsætter med at beskrive Lucas som træner:

– Lucas er en inspirerende træner, som går forrest og arbejder målrettet for at motivere og udvikle unge spillere. Vi er som klub sikre på, at dette skridt for Lucas er i den helt rigtige retning, og vi kan være med til at løfte Lucas til et nyt niveau, afslutter Simon Fink.

Særligt udviklingen, som Kolding IF har gennemgået, ligger den nye U14-cheftræner fokus på:

– Kolding har gennemgået en kæmpe udvikling de sidste par år. Der er enormt store muligheder med det setup, som er her i Kolding, og man kan tydeligt mærke seriøsiteten i klubben, når man går på kontorgangene samt rundt på anlægget. Det er derfor et helt naturligt skridt for mig i min trænerkarriere at tage til Kolding, siger Lucas Weimar og lægger fokus på, hvad hans ambitioner i klubben er:

– Jeg vil i min tid i Kolding gøre alt for at bidrage med mit til at fortsætte den store udvikling, som klubben er i gang med på nuværende tidspunkt. Jeg er ekstremt motiveret, hårdtarbejdende og detaljeorienteret. Jeg går i dybden og har fokus på at inddrage hele truppen i både fællesskabet og deres udvikling. Jeg kan ikke vente med at komme i gang med at arbejde med de unge mennesker og den enormt passionerede stab rundt omkring, afslutter Lucas Weimar.