Målmandstalentet Shushman tager 2 år mere i Kolding IF

Vi er glade for at kunne fortælle at, vi har forlænget med  Kyrylo Shushman. Den nye aftale gælder frem til sommeren i 2026

Den 19-årige ukrainer, har været med os siden sommeren i 2023 og har siden da arbejdet stenhårdt, hvilket nu udmønter sig i en kontraktforlængelse.

Cheftræneren er især imponeret over den unge målmands fremgang, både på, men også udenfor banen:

– En meget fortjent forlængelse til Kyrylo. Han er en super god dreng, der er ekstremt dedikeret. Kyrylo har rykket sig rigtig meget det seneste år, både menneskeligt og fodboldmæssigt. Han er super godt integreret på vores hold, han forstår sin rolle og der stor tillid til ham fra hans medspillere. Fodboldmæssigt går han på arbejde hver dag for at blive bedre, der er ikke en dag hvor han ikke kommer med alt hvad han har, siger Kristoffer Wichmann og fortsætter:

– Kyrylo er i bund grund bare en person man under succes og derfor er det også flot at han på alle fronter en klar på at rykke sig, hvorfor han passer rigtig godt ind i vores klub og på vores hold. Det bliver super spændende, at vi alle sammen får rykket ham til næste niveau, afslutter Kristoffer Wichmann

Kyrylo er især glad for den tillid som trænerstaben har til ham:

– Jeg var rigtigt glad for at blive en del af projektet i sommers. Efter næsten et år i Kolding har jeg udviklet mig så meget. Jeg vil især gerne sige tak til de andre målmænd, som har meget mere erfaring og giver gode råd med på vejen. Jeg vil også sige et stort tak til hele trænerstaben for den tillid de har haft til mig. Jeg har virkeligt udviklet mig meget det sidste år, det skyldes især vores målmandstræner Finn, som også skal have en stor tak, siger Kyrylo Shushman og fortsætter:

– Jeg glæder mig til de næste 2 år hos Kolding IF, at få en kontraktforlængelse, er en stor ære for mig. Mine ambitioner er meget store for klubben. Jeg tror på klubbens projekt, og jeg vil give mig fuldt ud de næste 2 år! Til sidst vil jeg gerne sige tak til hele min familie, og min kæreste for deres støtte igennem en svær tid. Jeg ser frem til at se fansene på Autocentralen Park, afslutter Kyrylo Shushman