Mikkel Jespersen hænger støvlerne op og forstærker trænerteamet på fuldtid efter sæsonen

Når vores 32-årige, spillende assistenttræners kontrakt i juni udløber i Kolding IF, skal vi sige farvel til fodboldspilleren Mikkel Jespersen, som har valgt at indstille sin aktive karriere. Med en forlængelse af trænerkontrakten fortsætter Mikkel dog med at have sin dagligdag på Marcus Allé.

317 kampe er det blevet til, indtil videre, som professionel fodboldspiller for Mikkel Jespersen, der både har tørnet ud for Viborg FF, AC Horsens og  Skive IK.
I 2021 skiftede midtbanestyrmanden til Kolding IF, og her er det blevet til 70 kampe, hvori han har været direkte involveret i 21 mål.

Nu føler Mikkel Jespersen, at tiden er inde til et farvel til livet indenfor kridtstregerne:

Det er jo vemodigt at skulle stoppe sin karriere, men som hos alle andre fodboldspillere, kommer der en dag, hvor timingen er den rigtige, og det var nu for mig. Jeg har været privilegeret ved at kunne leve af min hobby, siden jeg var 18 år gammel, hvilket mange unge drenge drømmer om, så det er jeg stolt af. Jeg har også prøvet rigtig mange sjove ting og mødt en masse mennesker gennem min tid som fodboldspiller, som jeg ikke vil være foruden.

Med Mikkels nuværende rolle som spillende assistenttræner føler han sig rustet til den kommende tid:

Det har altid været min plan, at jeg ville være træner den dag jeg stoppede med at spille fodbold. Jeg er derfor rigtig glad for, at jeg fortsætter i Kolding IF som assistenttræner. Vi har gang i et utrolig spændende projekt, som jeg er glad for, at jeg fortsat kan være en del af, afslutter Mikkel Jespersen.

Cheftræner Kristoffer Wichmann deler begejstringen over at beholde Mikkel Jespersen ved sin side:

Mikkel har været med stort set hele vejen, mens jeg har været i Kolding IF. Fra spiller til spillende assistent og nu til fuldbyrdet medlem i vores ekstremt kompetente stab. Derfor er jeg selvfølgelig glad for, at Mikkel har tilvalgt os og er klar på et nyt kapitel i sit liv. Han kender klubben og han kender mig og mine tanker og visioner. Og jeg ved, vi kommer til at eksekvere på den måde, vi er på, og hvad vi vil.

På den ene side skal vi den næste måned sige farvel til en dygtig fodboldspiller, der har haft en rigtig stærk karriere i dansk fodbold. Det skal vi alle anerkende og forstå at det er stærkt og vemodigt på samme tid. På den anden side skal vi glæde os over, at Mikkel kommer til at bidrage positivt for Kolding IF i fremtiden. Mikkel er dygtig analytisk, har ekstrem stor erfaring fra dansk fodbold og det at være træner er i hans DNA.

Afslutningsvis forklarer Wichmann vigtigheden i stabens fortsatte styrke:

Hvis vi skal opnå og blive ved med at udnytte de konkurrencefordele, som vi mener skal diktere vores succes i Kolding IF, så er det essentielt med en stærk stab, der kontinuerligt arbejder ud fra den kultur, vi skaber i hverdagen. Det gælder for måden vi udvikler spillerne menneskeligt og fodboldmæssigt på, den måde vi spiller og udvikler vores spillestil, samt vigtigheden af en god rekruttering. Derfor kræver det større fokus udenfor banen og det får vi nu, slutter cheftræneren af

Mikkel Jespersen bliver fuldtids-assistenttræner når sæsonen slutter, og spiller dermed sin sidste professionelle fodboldkamp når vi møder Sønderjyske d. 2. juni.

Mikkel er sponsoreret af VT BUS