Nyt trænerteam er klar til den kommende sæson på U15

Vi er i dag nået til at præsentere vores trænerteam på U15. Her bliver det Tor Johansen og Jakob Jensen, som bliver henholdsvis cheftræner og assistenttræner for årgang 2010, der bliver U15 efter sommerferien.

Tor Johansen kommer til efter 5 år i FC Sønderborg, senest som U15 cheftræner. Jakob Jensen tiltræder fra FC Fredericia, hvor han senest har været assistenttræner på U14 Liga 1.

Om det nye trænerteam udtaler Head of Coaching Esben Jensen følgende:

– Vi er rigtig glade for at have fået sammensat et meget kompetent team til den daglige ledelse og træning af U15. Vi tror på, at Tor i samarbejde med Jakob er det helt rette match i forhold til at udvikle kulturen, fodbolden og menneskerne på årgangen. Støttet af den øvrige stærke struktur rundt om vores årgange, samt tilsat hårdt arbejde, så er jeg sikker på, vi får skabt et meget stærkt miljø omkring vores U15.

Den nye cheftræner Tor Johansen er til daglig salgskonsulent hos Sports Pharma og tidligere butikschef. Bag sig har han en tid som ungdomsspiller i AC Horsens samt en række år som cheftræner på forskellige alderstrin og han glæder sig til at afprøve sig på en højere hylde:

– Kolding IF har gang i et spændende projekt, og det at prøve mig af på en højere hylde end før samt i et anderledes setup har været meget tiltalende. Efter 5 meget gode år i FC Sønderborg, var det ikke en nem beslutning, men dette var en rigtig god mulighed, som bød sig til. Og efter at være blevet taget super godt imod samt nogle gode samtaler, så er jeg blevet bekræftet i, at miljøet i Kolding IF virker til at være lige noget for mig, siger Tor Johansen og fortsætter snakken omkring sine ambitioner:

– Jeg har ambitionen om at være med til at skabe et sundt og stærkt miljø for de spillere, jeg arbejder med, og hvor de trives. Vi skal være tydelige i alt det vi gør, hvilket tager udgangspunkt i klubbens DNA – et DNA jeg selv kan afspejle mig kraftigt i.
Jeg glæder mig voldsomt meget til at komme i gang med det super spændende arbejde, der venter sammen med alle gutterne, slutter Tor Johansen af

Til at udgøre den resterende del af trænerteamet er ansat Jakob Jensen som assistenttræner:

– Jeg er normalt en person, der trives i trygge rammer, så før jeg kørte til Kolding for at snakke med Simon og Esben, var jeg overbevist om, at det nok bare blev ved snakken. Sekundet jeg trådte ind ad døren i KIF, blev jeg mødt med smil og en fed energi. Og efter en konstruktiv samtale, stod det klart for mig, jeg rigtig gerne vil være en del af teamet og bidrage til den fede energi.
Yderligere har Simon taget kontakt til Brændkjærskolen, som samarbejder med KIF, og qua min uddannelse som pædagogisk assistent har jeg fået arbejde på skolen. Mit arbejde på skolen giver mig tilladelse til at fokusere mere på fodbolden, da arbejdstiden er skræddersyet efter fodboldtræningen, så de skaber de perfekte rammer for mig og min trænerudvikling, siger Jakob Jensen, som også har store ambitioner for sin fremtid i Kolding IF:

– Mine ambitioner i Kolding IF er først og fremmest at udvikle mig fagligt og personligt gennem sparring med super kompetente trænerkollegaer. Derudover glæder jeg mig til at komme i gang efter sommerferien, hvor jeg skal være med til at udvikle den dygtige årgang 2010. Jeg drømmer om, at arbejdet med drengene er med til at bane vejen for en god og lang tid i Kolding IF, slutter Jakob Jensen af

Byd det nye trænerteam et stort velkommen i Kolding IF!