STYRKET SAMARBEJDE MED KOLDING BOLDKLUB: NY MULIGHED FOR U19 TALENTER

Vi har endnu en gang styrket samarbejdet med Kolding Boldklub. Eftersommeren vil der være et nyt stærkt tilbud til byens unge talenter. Kolding Boldklub og Kolding IF har valgt at gå sammen om at skabe endnu bedre rammer til udviklingen af byens unge spillere. Hver sommer bliver et kuld unge akademispillere ved Kolding IF seniorspillere. Hidtil har både Kolding IF og Kolding Boldklub haft et tilbud til de spillere, som bliver førsteårs seniorer.

Teknisk chef Frederik Lund lægger især fokus på, at overgangen fra akademifodbold til seniorfodbold er svær:

– Overgangen til voksenfodbold er svær, derfor glæder vi os meget over, at vi nu laver et endnu bedre tilbud lokalt i byen til de unge talenter, som ikke tager den direkte vej fra U19 Divisionen til klubbens 1. divisionshold. Vi har manglet et godt udviklingsmiljø imellem de to, og det får vi nu, siger Frederik Lund og ligger fokus på det tilbud, der førhen har været:

– Førhen har U19-spillerne haft muligheden for at spille med på vores Serie 1-hold, men vi håber på, at de spillere, som lige nøjagtigt ikke når igennem nåleøjet, fortsætter deres udvikling lokalt i byen. Særligt for dem, som også studerer i byen, er det vigtigt med et tilbud tæt på, så de ikke skal skifte skole eller pendle unødigt, afslutter Frederik Lund.

Muligheden for at kunne udvikle videre på U19-spillerne ser Kolding Boldklubs bestyrelsesformand Tommy Meyer frem til:

– Vi er utroligt glade for, at klubberne i Kolding står sammen omkring udviklingen af fodbolden i Kolding. At det nu er muligt sammen med Kolding IF at skabe et fantastisk tilbud til de næstbedste spillere i byen, er helt fantastisk. Vi laver et tilbud sammen for dem, der lige nøjagtigt ikke kommer med på 1. divisionsholdet, sådan at de kan fortsætte deres gode udvikling i Kolding, siger Tommy Meyer og ligger især fokus på samarbejdet med Kolding IF:

– Samarbejdet med Kolding IF er strategisk, og vores mål er at skabe et godt udviklende miljø for de unge seniorer i byen, som forhåbentlig på sigt kan forstærke vores Jyllandsserie 1-hold, sådan at Kolding på sigt kan få et Danmarksserie-hold igen. Vi håber på, at det skaber glæde og gavn, både for spillerne, Kolding Boldklub og Kolding IF. Det er vigtigt, at vi står sammen i byen, for at udviklingen af vores unge seniorer skal lykkes, afslutter Tommy Meyer.

Samarbejdet med KB omkring 2. holdet starter efter sommerferien.