SVÆR KAMP MOD DE DANSKE MESTRE

Kolding IF spillede deres første kamp i sæsonen mod de danske mestre fra FC Nordsjælland, hvilket blev en svær opgave, hvor FC Nordsjælland vandt 4-0.

FC Nordsjælland kom godt fra start og kom hurtigt foran med 1-0 efter 1 min. Efter 15 min. udbyggede de føringen til 2-0, og Kolding IF havde svært ved at komme ind i opgøret. Med 10 min. tilbage af første halvleg blev stillingen 3-0 til FC Nordsjælland, som fortsat pressede på.

I 2. halvleg fortsatte presset, og kort efter pausen blev det 4-0, hvilket også blev kampens endelige resultat.

På trods af en hård åbning i Kvindeligaen, synes anfører Ida Guldager stadig at der er gode perioder i kampen, som der skal arbejdes videre på mod næste kamp:

– Det var en hård start for os, da vi ikke helt var klar fra start. Det satte sit præg på kampen, og dc fik overtaget på os. Vi kæmpede med alt hvad vi havde og havde også gode perioder i kampen vi kan arbejde videre på. Vi er et nyt hold som skal lære hinanden at kende, og finde ud af hvordan vi vil spille som hold. Derfor ser vi frem til at spille på hjemmebane i næste uge og vise at vi er kommet endnu længere i forhold til vores spil.

Cheftræner Allan Drost finder også gode takter i kampen, trods nederlaget:

– Når man taber 4-0, efterlader det ikke den store tvivl om at man er oppe mod en på dagen dygtigere modstander, hvilket også var tilfældet i dag. Vi giver os selv særdeles vanskelige betingelser i begyndelsen af begge halvlege, hvilket selvsagt er utilfredsstillende, og en stor del af forklaringen på kampens udfald. Ikke desto mindre kæmper spillerne med alt hvad de har, hvilket de skal have stor kredit for! Vi fik en indikator på at vi er et stykke fra at kunne matche de absolut bedste i Danmark. Det tager vi til efterretning og arbejder videre frem mod en ganske vigtig hjemmekamp mod AGF på fredag.