NYT TRÆNERTEAM PÅ PLADS I KOLDING IF

I forbindelse med Kristoffer Wichmanns skifte til Bundesligaen, kan vi i Kolding IF hermed præsentere, at trænerteamet for den kommende sæson i NordicBet-Ligaen, netop er faldet på plads.

Cheftræner-posten bliver fremover bestredet af Lasse Holmgaard, og så bliver Mikkel Jespersen ny First Team Coach.

Kolding IF tilknyttede 43-årige Holmgaard som assistenttræner tilbage i januar 2024, og for at sikre kontinuitet og at den succesfulde tilgang videreføres, så anser klubben det som det helt naturlige valg.

En central figur i trænerteamet bliver altså også Mikkel Jespersen. Mikkel har med 75 Kolding IF kampe i bagagen, og halvandet år bag sig som assistenttræner, været en stor del af årsagen til klubbens succeser. 33-årige Jespersen bliver således også fremadrettet garant for, at vinderkulturen fortsat vil herske på Autocentralen Park.

Head of Football i Kolding IF, Niklas Nürnberg, udtaler om ansættelserne:

Det stod ret hurtigt klart for os, at et team bestående af Lasse og Mikkel, var den klart bedste løsning til at videreføre klubbens projekt og ambitioner. Det er to trænere med et dybt kendskab til vores spillestil, vores kultur og værdier, og vores spillertrup. Det er to meget ambitiøse og ærgerrige trænere, og det er to personer der passer ind i vores fortælling om ikke blot at udvikle fodboldspillere til et højere niveau, men også at kunne udvikle trænertalenter og gøre dem interessante for andre klubber, som vi beviser denne sommer.

Klubben nye cheftræner, Lasse Holmgaard, fortæller:

– Jeg er rigtig glad og stolt over den her mulighed, som jeg har fået i Kolding IF. Alt der bliver gjort er et rungende VI, og derfor går vi også videre i den retning, der er sat og som har båret os hertil. Det bliver fantastisk at stå i spidsen for den her gruppe af hårdt arbejdende og dedikerede mennesker. Jeg er fodbold og jeg kommer til i alle mine vågne timer at tænke på hvordan vi sammen lykkes i Kolding IF.

Lasse Holmgaard, Mikkel Jespersen og resten af holdet starter forberedelserne til den nye sæson mandag d. 24. juni 2024. First Team Coach Mikkel Jespersen glæder sig til at tage arbejdshandskerne på. Han siger:

– Jeg er stolt over, at klubben har valgt at videreføre projektet med de personer, der allerede er i staben. Jeg glæder mig til, at sammen med Lasse, bygge videre på dette fantastiske hold. Personligt ser jeg også frem til den nye rolle med endnu mere ansvar, og jeg kan ikke vente med at komme i gang efter ferien.

Bestyrelsesformand Claus Holm-Søberg ser frem til at kunne bevare kontinuiteten. Claus fortæller:

– Det har været meget vigtigt at vi bevarer det stærke sportslige fundament og derfor er Lasse og Mikkel det helt oplagte valg. Kontinuitet er nøgleordet så spillestil og den stærke kultur bevares. Jeg glæder mig til at fortsætte rejsen sammen.

Hele Kolding IF glæder sig over, at Lasse Holmgaard og Mikkel Jespersen har takket ja til opgaven, og med største tiltro glæder klubben sig til en ny, spændende sæson i NordicBet-Ligaen.

Fremtiden ser lys ud!

#ViErKolding #SammenSkaberViHistorie

Pressen kan henvende sig til vores Head Of Football, Niklas Nürnberg, hvis dette indbyder til yderligere spørgsmål på: nn@kolding-if.dk eller 53 65 39 61